Czyli graficy w Warszawie... 11 grudnia 2018 roku graficy z klasy 2 wyruszyli do Warszawy, by zgłębić wiedzę związaną z wybranym przez nich kierunkiem. Przygodę zaczęli od małej przyjemności w ogromnym miejscu, czyli od lodowiska na Stadionie Narodowy. Mimo wielu upadków na twardym lodzie do kolejnego punktu wycieczki wszyscy dotarli cali i zdrowi.
Muzeum Neonów było pierwszym punktem bezpośrednio związanym z szeroko pojętą grafiką. Tam ZAPowicze dowiedzieli się, jak i z czego powstaje neon. Poznali też historię istnienia tych świetlnych ozdób w Polsce, która znacząco różni się od historii neonów na zachodzie. Kolekcja muzeum, chociaż nie jest ogromna, wywarła ogromne wrażenie na zwiedzających. Specyfika miejsca pozwoliła na zrobienie niesamowitych zdjęć z pięknymi kolorami.
Kolejnym punktem było Muzeum Plakatu. Tam właśnie graficy utwierdzili się w przekonaniu, że najistotniejszym elementem w pracy artysty jest pomysł. Plakaty fascynowały nie tylko od strony czysto zawodowej, ale też ze względu ma bliską młodemu pokoleniu tematykę. „Inspiracja - interakcja - internet. Wyzwania cyfrowego świata” to tytuł wystawy, jaką mieli okazję oglądać. Prosty plakat z wizją był wstanie wszystkim otworzyć oczy na problemy współczesnego świata uzależnionego od Internetu.
Ostatnim punktem była jedna z popularniejszych galerii handlowych w całej Polsce, czyli Złote Tarasy. Uczniowie podziwiali niebanalną architekturę obiektu, a potem oddali się szaleństwu przedświątecznych zakupów.
Wycieczka miała charakter zarówno edukacyjny jak i rozrywkowy. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Oba muzea dostarczyły dużej dawki wiedzy, a zarazem zapewniły inspirację do kolejnych prac artystycznych. Była to też świetna odskocznia od codzienności, dzięki której graficy mogli złapać świeży oddech i zregenerować siły przed zbliżającym się drugim semestrem.
Weronika Rainert